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Trust is key to the success of smart cities

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Philippe Baudouin,
Head of Smart City Practice, IDATE DigiWorld
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The prospects opened up by the smart city are rooted in a more intense use of digital technologies in the multiple components that make up the urban ecosystem: transport, security, network management, environmental management, waste management, transforming commerce, tourism, relations with government services, etc.

It is well understood that smart city projects can only develop successfully if the applications are relevant (useful and accepted) and if they are gradually interwoven with a cross-cutting momentum on a city-wide scale.

Beyond that, the success of these initiatives will depend in large part on users’ trust in the digital infrastructure and services on offer, along with the project’s ability to mobilise all of the urban ecosystem’s stakeholders. Taking proper account of these prerequisites must be central to governing any smart city project.
How to persuade users of the benefits of smart city projects?

  • How to exploit the full potential of participatory democracy (civil tech) when running a smart city project?
  • How can open data help strengthen trust in smart cities?
  • How to prevent a smart city project from becoming just a juxtaposition of separate initiatives, bereft of synergies?
  • How to talk about the risks of cybersecurity in a smart city project?
  • What process needs to be in place to ensure the development of a resilient smart city?

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DELVE DEEPER WITH THE FOLLOWING IDATE DIGIWORLD MARKET REPORTS

Smart Cities & IoT – Nov. 2016
Connected Cities - Dec. 2016

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  1. Sur quoi bâtir la confiance ?

    Sur deux piliers fondamentaux, l’intention et l’engagement.

    Ce sont les deux premiers facteurs que j’observe depuis 1986, où j’ai démarré mon métier de conseil en innovation éthique et sociétale.

    Le carré gagnant de tout succès dans le management de l’innovation est :

    - L’intention du créateur ou de l’auteur d’un concept innovant et de ses parties prenantes
    - L’engagement personnel envers soi-même et envers ses partenaires
    - Le rôle évolutif que l’on souhaite avoir dans son projet d’innovation et/ou d’entreprise
    - Le statut accepté que l’on a dans son organisation et dans la coopération avec les membres de son écosystème d’affaires.

    La création et l’innovation sont aussi deux outils et instruments de développement personnel et de conscience de soi, selon notre expérience du terrain depuis plus de 20 ans, tout comme la création et le développement d’entreprise innovante, l’intention, la finalité, les enjeux et les impacts devant être maîtrisés en pleine conscience par tout(e) créateur/créatrice et/ou dirigeant(e) d’entreprise ou d’organisation sociale.

    Je vous souhaite plein succès pour votre événement !

    Avec mes sincères salutations,

    Daniel Maniscalco


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